The body shop Himalayan charcoal glow mask

Idag ska vi snacka ansiktsmask! Jag har en del men just idag tänkte jag nämna en mask från The body shop som jag gillar extra mycket.


"För hud som behöver bli av med orenheter och ta fram en fräsch och naturlig lyster. Med inspiration från ayurvediska traditioner. Den här skönt pirrande lermasken innehåller kraftfulla ingredienser: Träkol av bambu från kullarna vid foten av Himalaya djuprengör huden och tar bort överflödig olja. Blad av grönt te från Japan innehåller höga halter av antioxidanter och katekiner som hjälper till att exfoliere huden. Community Trade-producerad ekologisk tea tree-olja från Kenya hjälper till at ge en klarare hud." - Såhär står det på The body shops hemsida.

Jag måste säga att jag verkligen gillar den här masken. Den är lätt att applicera och min hud känns rengjord när jag använder den. Jag använder en gammal foundationborste att applicera med då jag ogillar att bli kladdig på fingrarna. Jag tror att The body shop har en pensel för just applicering av deras masker men jag hade typ tre penslar som bara låg och skräpade hemma så de funkar exakt lika bra.




Jag har använt nästan halva burken.


Såhär ser den ut på när den fått torka lite.

Det jag gillar: Den sticker lite på huden vilket gör att den verkligen känns rengörande. Doften är helt okej att ha på huden och den är dryg! Min hy känns liksom fräsch efter användning och jag upplever att porerna känns renare. Använder den för sällan för att kanske uttala mig om just det. Det är drag i den här masken så har du känslig hy kanske du ska vara lite försiktig. Hädanefter kommer jag bara använda den där mina porer är som störs, dvs min t-zon och en bit på mina kinder.

Jag ger den 4 av 5 poäng. Har ni testat? Vad tyckte ni?

Min burk är köpt i England, de är lite billigare där men i Sverige kostar de 195:- vilket jag tycker är ett bra pris ändå för denna dryga mask.

Kommentarer

Populära inlägg