Måndag 29 oktober

Hej på er!
Jag har inte glömt er jag lovar! Ibland är mitt liv bara för mycket och nu med all mörker som kommer med hösten och vintern så orkar jag så mycket mindre. Denna helg har jag dessutom haft magproblem (hatar det!) och är hemma från jobbet idag. Det känns fortfarande olustigt så vet inte om jag måste vara hemma imorgon också, det får vi se om några timmar.

I lördags firade jag en av mina närmsta vänner som fyllt 25 år! Jag mådde inte så bra så jag var bara där på middagen och stannade en stund efter, satt och skrattade åt att de lekte en massa drickalekar och det såg riktigt kul ut! Jag drack inget av förklariga anledningar men hade kul ändå :)

Jag sminkade mig innan med Urban Decay Born to run paletten, jag är inte alls särskilt imponerad faktiskt. Men å andra sidan har jag börjat gilla indiesmink mer och mer. Älskar tex Juvias Place och är riktigt sugen på att testa fler märken. Hur som, såhär såg jag ut:


Älskar looken overall men som sagt, paletten är sådär.

Jag kommer att ha köpstopp från januari och framåt, iaf minst tre månader. Jag har konsumerat så mycket det här året och det känns helt sjukt när jag tänker på det.. Det gäller framför allt nagellack, jag måste köpa färre. Jag funderar på att lägga en del nagellack i källaren, såna som inte går att sälja (typ Depend och Star nails) så de inte tar plats i mitt lilla rum. Sen som jag sa så kommer jag försöka köpa mer indimärken när det kommer till smink också, precis som jag gjort med nagellack. Men inte de första tre månaderna nästa år iaf.

Jaja, slut på rant. Nu ska jag starta en tvättmaskin och sen fortsätta vila. Att ha magproblem suger.

Kommentarer

Populära inlägg