Mina favorit contour skuggor 2017

Hej på er!
Ni har redan fått läsa om mina favoritrouge under 2017 och nu tänkte jag att det var dags att dela med sig av mina favorit contour skuggor! Jag är som ni säkert redan vet en ganska blek person men har ändå lyckats hitta en hel del färger som passar. Nu kommer jag inte nämna mitt senaste tillskott då den kom in i mitt liv på julafton (Linda Hallberg Infinity palette) men den har jag använt nonstop sen dess.

Hur som, idag ska vi prata om en palett och en singelskugga.


Nip+fab contour palette och Nyx Taupe

Paletten är alltså Nip+Fab contour palette som jag köpte på Superdrug i London. Den innehåller tre ljusa skuggor och tre mörka. Jag har använt den som är länst ner till vänster som contour och sen faktiskt lyckats blanda de andra två till bronzer, men då med en lätt hand! De ljusare skuggorna har jag knappt använt då de är för gula och mörka för mig. Men jag gillar verkligen contourfärgen. Minns inte vad jag betalade men det var inte dyrt.

Den andra produkten som jag använt supermycket, som ni kan se eftersom jag har "hit pan" som det heter är Nyx blush i färgen Taupe. Den vart super hypad för några år sedan men då köpte jag den aldrig. Sen såg jag den på Boots i London i maj och slog till. Den är verkligen superbra som contour för blekfisar som mig. Den pudrar lite och det är nog därför jag har hit pan. Jag har flera contour färger och paletter i min samling men dessa är de som fått mest kärlek under året som ni kan se. Om ni vill kan jag visa er de andra också i ett annat inlägg.

Använder ni contour? I så fall, vilka är era favoriter?

Ha en fortsatt trevlig dag!

Kommentarer

Populära inlägg