Blå måndag: Ocean breeze

Äntligen är blå måndag tillbaka! Jag har verkligen saknat bloggen den senaste tiden, vilket är bra, då kanske jag orkar uppehålla den också..

En vecka som gift och det har fortfarande inte riktigt sjunkit in! Jag kan berätta mer om det en annan gång, när bilderna från fotograferna kommer.

Nu till blå måndag! Eftersom jag fortfarande har mina ursnygga bröllopsnaglar så målade jag istället ögonen.







På ögonen har jag använt
Urban Decay primer potion
Too Faced chocolate bar
Make up store eyepencil - Ocean breeze
Too Faced better than sex mascara

Det är alltså Ocean Breeze som är stjärnan i den här sminkningen, jag verkligen älskar den pennan. Den gör sig så himla bra mot brunt men även ensam på ögonen. Testat en ny mascara också, jag gillar verkligen den här. Ska nog köpa på mig ett lager när vi åker på bröllopsresa till USA.

Det enda jag har att gnälla på är att det verkligen syns i ansiktet att jag gått upp en del i vikt. Jag kämpar dagligen med hur jag ser på mig själv, det är verkligen en daglig kamp att inte hata mig själv. För jag vet att jag duger som jag är och jag mår i övrigt ganska bra. Men just "tjockis" stämpeln har jag svårt för.. Jag försöker dock gå ner lite i vikt, med hjälp av träning och bättre kost så jag hoppas det ger med sig.

Jag hoppas ni är med idag och visar blått!



Kommentarer

  1. Jättegrattis och välkommen tillbaka! :) Som alltid - superfint sminkat! Och nu bli jag ju nyfiken på dina bröllopsnaglar! Själv hade jag orange - för att matcha min bukett i olika orangea nyanser. =) Är med idag.

    SvaraRadera
  2. Superfin sminkning! Grattis igen Emelie!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller förresten också på och testar den mascaran. Den ger fina fransar men jag blir lite grå under ögonen mot slutet av dagen.

      Radera
  3. Grattis igen till giftermålet :)

    Ursnygg färgkombo på ögonen här!

    SvaraRadera
  4. Helt underbart fin sminkning :)
    Jag gillar Pops of color då det kommer till ögonsminkning :) det är så vackert :)
    Grattis ännu en gång till giftermålet.. så glad för er skull :)
    xx

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg