Nu är jag mamma

Hej på er!
Den 21 januari blev jag mamma till en liten Mathilda, hon vägde 4200g och var 53 cm lång! Hon är den finaste och snällaste bebisen jag sett (såklart!).

Vi hade planerat kejsarsnitt den 21/1 kl 14:30 men ca 14 timmar innan började mina värkar (fast jag trodde det var magknip) så vi åkte in mitt i natten och då blev det ett akut kejsarsnitt.

Så lilla Mathilda är snart två månader och jag börjar landa mer och mer i rollen som mamma. Jag ska vara föräldraledig till januari nästa år och det ska bli så spännande att se henne växa upp och bli en egen individ. När vi precis hade kommit hem från BB mådde jag inte så bra, dels hade jag ont och kunde inte göra någonting och dels var hormonerna överallt. Jag satt till slut och grät ikapp med Mathilda när jag försökte amma. Det hela slutade med att vi gick över helt till ersättning och sen dess har jag inte mått dåligt i princip. Klart man har lite dippar ibland när allt känns lite jobbigt men på det stora hela mår jag väldigt bra.

Det här har medfört att vi verkligen behöver flytta till större så vi kollar runt i närområdena. Problemet är att det är så dyrt här omkring, vi skulle gärna ha en fyra på en gång. Vi får helt enkelt se vad som händer där.

Mitt snitt började läka fint men för några veckor sen hade det blivit en glipa så jag har varit en hel del nere på vårdcentralen för att få det omlagt. Som det ser ut nu behöver jag inte sy igen men vilken pärs det har varit. Jag som hade längtat så himla mycket efter att äntligen få börja träna igen.. Men får nu vänta tills det har läkt helt.

På måndag ska jag in till stan och klippa och färga håret, något jag ser fram emot extremt mycket. Jag kommer antagligen att lägga upp före- och efterbilder här och på instagram om ni blir sugna på resultatet. Jag tror inte jag ska färga rött denna gång..

Här är några bilder på mitt lilla mirakel <3





Älskade älskade unge <3

Kommentarer

Populära inlägg