Vad har hänt?

Hej på er!
Det var extremt länge sen jag skrev här men tänker att det kanske är dags för mig att komma tillbaka?

Väldigt mycket har hänt sen jag skrev sist, det största är väl att jag är gravid. Jag och min man väntar vårt första barn i januari! Så himla spännande och som vi har längtat efter att bli föräldrar. Så i maj plussade vi och sen dess har jag inte spelat fotboll tex, och styrketräningen är minimerad tyvärr. Jag har fått foglossning så jag är sjukskriven.

En stor del till att jag är sjukskriven förutom foglossningen är att jag åkte på en depression här för en månad sen, det var riktigt illa där ett tag. Det har dock blivit bättre sen jag blev sjukskriven, mycket för att jag går hos en psykolog men också för att jag inte behöver stressa angående jobbet. Såklart jättetråkigt att inte kunna jobba men jag måste sätta min hälsa och grynets lilla hälsa först. Jag har en ny läkartid på onsdag för att se om sjukskrivningen ska förlängas men det tror jag ju, min foglossning är inte bättre, snarare tvärtom. Så det har varit ganska tufft under graviditeten. I början kände jag inte så mycket i magen som andra mammor verkar göra för att jag har moderkakan fram.. Och det gjorde mig också ganska ledsen.

Hur som, nu är jag lycklig över att vi ska ha barn och jag ser verkligen fram emot äventyret! Jag fick reda på att jag behöver äta medicin mot sköldkörteln under graviditeten, tydligen ganska vanligt men jag har ju tidigare aldrig haft några såna problem. Jag äter också extra järntabletter då mina depåer var väldigt låga. I fredags var jag på SÖS och gjorde en så kallad glukosbelastning, för att kolla om jag har graviditetsdiabetes. Något jag inte tror men eftersom jag är överviktig så kollas det upp. Det är bra tycker jag att de har koll, för det kan ju leda till att bebis inte mår så bra efter förlossningen och kan dessutom göra så att bebis blir större. Jag tror ju redan att jag kommer få en stor bebis, något jag fått för mig heh. Men det är så häftigt att åka in till barnmorskan och höra de hjärtljuden i magen.

Så nu när jag varit sjukskriven ett tag har jag landat lite i att vara hemma och de dagarna jag mår bra eller okej försöker jag hitta på saker. Bland annat pluggar jag lite, jag filmar till min youtube kanal och jag redigerar. Jag har funderat på om jag kanske ska dra igång bloggen igen även om jag är osäker på hur många som egentligen läser bloggar nu.. Men borde iaf fota smink och nagellack så ni kan se. Jag har köpt några riktigt fina!

Jag hoppas iaf att ni mår bra och att det kanske finns någon där ute som läser den här bloggen. Jag kan självklart skriva mer om graviditeten om ni vill, men då får ni kommentera det.
Tack för att ni läste och jag hoppas jag kommer tillbaka snart <3

Kommentarer

  1. Jag har läst! Kände som gamla tider.. att vara på någons blogg igen... det var länge sedan. Och nu känner jag ju dig mer än innan, så det känns roligt. Kram till dig!

    SvaraRadera
  2. Jag både läser bloggar och skriver själv för att det är roligt. Jag tycker du ska göra som du känner för, vill du ta upp bloggandet igen ska du göra det för att det är roligt inte för att vara andra till lags. Massa kramar till dig!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg