Recension: e.l.f hudvård

Hej på er!
I somras när jag var på semester i USA köpte jag massor av produkter jag länge spanat in och i detta inlägg tänkte jag att vi skulle prata lite mer om två saker från märket e.l.f. Ni som inte vet det så är märket ett lågpris märke som från början hade smink men har nu alltså sen en ganska lång tid tillbaka släppt lite olika hudvårdsalternativ. Jag köpte tre saker men idag ska vi prata om två.


Tuben är en dagkräm med pump, jag måste säga att jag verkligen tycker om förpackningen, förutom att inga ingredienser står på utan det var på papperslådan den kom i som jag slängt.
På e.l.f´s hemsida står det såhär om produkten: "Lightweight and deeply nourishing, this Daily Hydration Moisturizer locks in moisture for smoother, suppler skin. Infused with jojoba, aloe, shea butter, and cucumber as well as antioxidants grape, bilberry, and vitamin E. All e.l.f. skincare products are free from Parabens, Sulfates, and Phthalates." Med andra ord, bra återfuktande ingredienser och absolut ingen stark parfym. Vad tycker jag då? Jo, jag gillar den! Den återfuktar bra, lämnar ingen hinna på huden och den gör sig bra under smink. Den kostade ca 8 dollar men man kan också köpa den på iherb.com

Den andra produkten är deras återfuktande serum. Såhär står det på deras egna hemsida: "Designed to help strengthen the skin, this Hydrating Serum locks in moisture. The formula helps soothe and protect the skin with jojoba, aloe, vitamin E, grape, and shea butter for ultimate nourishment." Jag har visserligen bara testat tre serum i hela mitt liv men detta var sådär. Ja, det återfuktar bra och sitter bra under dagkrämen men den ger mig inte så mycket mer. Jag betalade ca 12 dollar i butik för detta. 

Jag köpte också en bubbelmask som jag ännu inte testat men är så nyfiken på! Har ni testat någon hudvård från märket?

Kommentarer

  1. Har inte testat något alls från Elf men är väldigt nyfiken på bubbelmasken så ska bli spännande att höra vad du tycker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänkte testa den ikväll om jag kommer ihåg! Är så trött idag så vi får se haha

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg